רואה חשבון בתל אביב

גלול מטה

רואה חשבון בתל אביב

האם צריך רואה חשבון עבור עוסק פטור?


פרילנסרים? יזמים שנמצאים בתחילת הדרך? חושבים על פתיחת תיק עצמאי? במאמר זה נסביר על תהליך פתיחת עוסק פטור, מהם המסמכים שעליכם להגיש לרשויות והאם כדאי לעשות זאת באופן עצמאי או בעזרת משרד רואה חשבון בתל אביב.

פתיחת תיק עוסק פטור


לפני שאתם רצים למס הכנסה ומודיעים להם על פתיחת תיק עוסק פטור, חשוב להבין מהן ההגבלות והאם העסק שלכם יכול להיכלל בקטגוריה זו.

 

עוסק פטור, היא בעל עסק שפטור מתשלום מע"מ, מה שנותן לכם יתרון בכל מה שקשור למחירים. לדוגמה, הינכם יכולים לספק שירות של עיצוב אתרים במחיר קצת יותר נמוך משל המתחרים משום שלא תצטרכו לגבות תשלום מע"מ מהלקוחות שלכם. דבר זה נותן לכם יתרון בתור בעל עסק ומאפשר למצוא כמות גדולה של לקוחות באופן כמעט מיידי.

כיצד לפתוח תיק?


על מנת לפתוח תיק עצמאי פטור מתשלום מע"מ, עליכם לגשת לביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ. ניתן לעשות זאת באופן עצמאי או להיעזר ברואה חשבון בתל אביב.

 

  • מע"מ - בשביל לפתוח תיק עצמאי במע"מ עליכם לגשת למשרדים שלהם ולהסביר על מהות העסק. בעל עסק שיש לו תיק עוסק פטור אינו יכול להכניס לעסק מעל 98707 ש"ח בשנה (נכון לשנת 2018)
  • מס הכנסה - לאחר שפתחתם תיק במע"מ, השלב הבא הוא פתיחת תיק עצמאי במס הכנסה. שימו לב, רבים חושבים כי פתיחת תיק עוסק פטור, פוטרת אותם מתשלומי מס הכנסה, אך הדבר אינו נכון. עליכם לשלם מס לפי הדרגה שתקבע על ידי נציג מס הכנסה. לשם כך עליכם למלא טופס המפרט על ההכנסות שלכם בארץ ובחו"ל ועל ההכנסות הצפויות בעסק.
  • ביטוח לאומי - התחנה האחרונה היא ביטוח לאומי, במחלקה העסקית יקבע לכם סכום שעליכם לשלם מדי חודש. הדרישה לתשלום מגיעה באמצעות ספח שיגיע לתיבת הדואר שלכם. דאגו לא להתעכב עם התשלומים ולבצע אותם בזמן.

תהליך פתיחת תיק עוסק פטור לוקח זמן ודורש תשומת לב רבה לצורך מילוי נכון של כל הטפסים, אך בהחלט ניתן לבצע זאת באופן עצמאי. עם זאת, במידה ואין ברצונכם להתעסק עם ניירת ואתם מעדיפים לפנות זמן לצורך קידום העסק, ניתן להיעזר בשירות של רואה חשבון בתל אביב. איש מקצוע בעל ניסיון ידאג לבצע את כל העבודה בשבילכם ואתם תהיו רגועים שכל המסמכים הוגשו בזמן.

לחצו כאן לפרטים אודות שירותי חישוב שכר ומיקור חוץ

לתיאום פגישה, חייגו 03-9170175

 משרדים: